محصولات توانبخشی مخصوص افراد سی پی (CP) یا فلج مغزی
نوشته شده توسط : ایران ماداس

فلج مغزی اختلالی است که در آن مغز قادر به کنترل و هماهنگی صحیح حرکات بدن نیست. سی پی (CP) معمولاً در اثر آسیب به مغز در هنگام زایمان ایجاد می شود. فلج مغزی شایع ترین ناتوانی حرکتی دوران کودکی در ایالات متحده است. هر کودک مبتلا...


 

فلج مغزی اختلالی است که در آن مغز قادر به کنترل و هماهنگی صحیح حرکات بدن نیست. سی پی (CP) معمولاً در اثر آسیب به مغز در هنگام زایمان ایجاد می شود. فلج مغزی شایع ترین ناتوانی حرکتی دوران کودکی در ایالات متحده است.

هر کودک مبتلا به سی پی نیازی به ویلچر ندارد. در واقع، تقریباً 60 درصد از همه کودکان مبتلا به فلج مغزی می توانند به طور مستقل و بدون هیچ وسیله ای راه بروند. بسیاری از این کودکان زمانی روی ویلچر بودند اما بعداً توانستند با این صندلی حرکت کنند. برای آن دسته از کودکان مبتلا به فلج مغزی که نمی توانند به طور مستقل راه بروند، برخی از وسایل حرکتی دستی استفاده می کنند و برخی دیگر به ویلچر نیاز دارند.

انواع مختلفی از ویلچرها وجود دارد که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای حرکتی ویژه کودکان مبتلا به انواع فلج مغزی طراحی شده اند.

 

ویلچرهای دستی
ویلچرهای سنتی یا دستی ارزان قیمت و حمل و نقل آنان آسان است. آنها معمولاً دارای 2 چرخ کوچک در جلو با 2 چرخ بزرگ در پشت با رینگ هایی برای هل دادن هستند. ویلچرهای دستی می توانند سفت یا تاشو باشند و انواع مختلفی از ویژگی های قابل تنظیم را ارائه می دهند. مزیت ویلچر دستی این است که کاربر هنگام حرکت و نیرو دادن به صندلی ورزش می کند.

برخی از کودکان مبتلا به فلج مغزی قدرت یا کنترل بازوی محدودی دارند. بنابراین ممکن است نتوانند به تنهایی روی این نوع صندلی ها حرکت کنند. این باعث می شود ویلچرهای سنتی به عنوان یک وسیله حرکتی برای کودکان مبتلا به CP کمتر کارآمد باشند.

ویلچر برقی
ویلچرهای برقی بیشترین امکانات را برای کودکان فلج مغزی دارند. صندلی‌های چرخدار برقی گزینه‌های کنترلی مختلفی را ارائه می‌کنند که تقریباً به هر کودک مبتلا به فلج مغزی می‌تواند به طور مستقل حرکت کند.

اکثر ویلچرهای برقی برای CP دارای یک نوع کنترل جوی استیک هستند که کاربر را قادر می سازد تا صندلی را به هر جهتی به سادگی با حرکت دادن اهرم کنترل حرکت دهد. برای کاربرانی که قادر به استفاده از کنترل جوی استیک نیستند، سیستم‌عامل‌های پیشرفته‌تری از جمله کنترل‌های پد لمسی و حتی کنترل‌های نگاه چشم در دسترس هستند.

ویلچرهای برقی را می توان به مجموعه ای از ویژگی های اضافی و پیشرفت های عملیاتی مجهز کرد که می تواند به ویژه برای کودکان فلج مغزی مفید باشد. در ادامه به بسیاری از این ویژگی ها پرداخته شده است.

کالسکه سی پی CP

مسائل مربوط به تحرک بیشتر از این است که کودکان با نیازهای ویژه را از بیرون رفتن به دنیا باز دارد. تحرک محدود همچنین می تواند رشد فیزیکی، شناختی و حسی را محدود کند. افزایش تحرک کودک باعث افزایش سلامت کلی، رفاه و کیفیت زندگی می شود.

از آنجایی که ویلچرها طوری طراحی شده اند که از یک مکان به مکان دیگر بر روی سطوح صاف بروند، تجربه کاربر را محدود می کنند. کالسکه های سی پی (cp) به گونه ای طراحی شده اند که قابل حمل، بادوام و بسیار قابل مانور باشند، بنابراین کودکانی که نمی توانند راه بروند همچنان می توانند از تجربیات خارج از مسیر هموار لذت ببرند.

برای مراقبان، کالسکه های با نیازهای ویژه آزادی بیشتری را برای رفت و آمد در مکان های بیشتر فراهم می کند. این دستگاه‌های مفید مانند کالسکه‌های معمولی به نظر می‌رسند، اما می‌توانند با خیال راحت کودکانی را که سن و وزن آنها با کالسکه‌های استاندارد تطبیق داده شده است را نگه دارند. آنها همچنین می‌توانند فناوری‌هایی مانند اکسیژن قابل حمل، ونتیلاتورها، پالس اکسی‌مترها و سایر تجهیزات پزشکی را در خود جای دهند.

صندلی سی پی CP

هنگامی که از یک کودک - یا یک فرد بزرگتر - مبتلا به فلج مغزی مراقبت می کنید، راحت نگه داشتن آنها می تواند یک چالش روزانه باشد. Premiere Healthcare طیف کاملی از محصولات را برای ارائه پشتیبانی مناسب ارائه می دهد. صندلی‌های چرخدار، تخت‌خواب‌ها و صندلی‌های فلج مغزی تخصصی ما را با ویژگی‌های اصلاح وضعیت بدن مانند صندلی‌های قالب‌گیری شده، تکیه‌گاه‌های جانبی کاملاً قابل تنظیم، پایه‌های پا و تکیه‌گاه‌های سر مرور کنید. بودجه و نیاز شما هر چه باشد، تیم دوستانه ما آماده کمک هستند، بنابراین برای رزرو دوره آزمایشی رایگان یا بحث در مورد برنامه‌های اجاره/خرید با ما تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: